Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι η επερχόμενη τεχνολογική καινοτομία της 4η βιομηχανικής επανάστασης.
Το 2020 ήταν μια δύσκολη χρονιά σε πολλά μέτωπα, τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για όλη την ανθρωπότητα . Οι εταιρείες για να παραμείνουν ευέλικτες αλλά και να προσαρμοστούν στον επερχόμενο ψηφιακό μετασχηματισμό που προκάλεσε η πανδημία του έπρεπε να αλλάξουν τον τρόπο λειτουργίας της καθημερινότητας τους.
Το 2020 ήταν μια εποχή γεμάτη απροσδόκητα γεγονότα και αλλαγές, τόσο πολύ δύσκολο και επισφαλές, που όσο αισιόδοξα και να έβλεπες τις καταστάσεις πάλι το μέλλον συνέχιζε να είναι αβέβαιο.
Οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων καταλαβαίνοντας ότι το μέλλον δεν φέρνει τίποτα άλλο από την αβεβαιότητα , πήραν την ευθύνη να επαναφέρουν τη βεβαιότητα στις επιχειρήσεις τους και να στραφούν προς την τεχνολογία του ψηφιακού μετασχηματισμού.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι η είσοδος στη νέα εποχή για να μπορέσουν οι εταιρείες να αντέξουν τις αναπόφευκτες, σεισμικές, γρήγορες αλλαγές, ώστε να μην παραιτηθούν.
Μαθαίνοντας από την πανδημία
Τα μαθήματα COVID-19, ήταν καλά και κακά, το σίγουρο είναι ότι δεν περίμενε κανείς τις μακροχρόνιες συνέπειες που θα άφηνε.
Ολόκληρα τμήματα των επιχειρήσεων μετακινήθηκαν σε απομακρυσμένες εργασίες μέσα σε λίγες μέρες ή εβδομάδες, δημιουργήθηκαν διαφορετικά κανάλια επικοινωνίας με τους καταναλωτές. Ακόμα και οι επιχειρηματικές προτάσεις διερευνήθηκαν διαφορετικά.
Η μία πλευρά μας δείχνει ότι δεν ήταν τόσο δύσκολο όσο φάνταζε και η άλλη πλευρά μας δίνει μαθήματα.
Μάθημα πρώτο:
Η αλλαγή είναι δυνατή,όπως έγινε προφανές από την πανδημική κρίση.
Στην περίπτωση της πανδημίας του COVID-19, η απειλή ήταν προφανής και καθολική, γι αυτό η αλλαγή ευθυγραμμίστηκε ευκολότερα και γρηγορότερα με εντυπωσιακά αποτελέσματα.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός έφερε την τεχνολογική επανάσταση επιταχύνοντας μακροπρόθεσμες στρατηγικές πιο προσεκτικά σχεδιασμένες.
Τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2020, εκατομμύρια άνθρωποι έσπευσαν απροετοίμαστοι σε μια νέα ψηφιακή πραγματικότητα.
Έργα που συνήθως χρειάζονται μήνες ή χρόνια υλοποιήθηκαν σε λίγες εβδομάδες, με αποφασιστικότητα αλλά και με εντυπωσιακή ταχύτητα.
Μάθημα δεύτερο:
Ελληνική κοινωνία στην χρήση της τεχνολογίας
Η ταχύτητα που ενσωματώθηκε η Ελληνική κοινωνία στην χρήση της τεχνολογίας και η ενσωμάτωση της στον ψηφιακό μετασχηματισμό σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα είναι θεαματική.
Η χρήση τεχνολογιών στις επιχειρήσεις κρίνεται πλέον κάτι παραπάνω από αναγκαία , δεδομένης της ραγδαίας ανάπτυξης της πληροφορικής, ώστε να μπορέσει να στηριχθεί αλλά και να έχει το πλεονέκτημα μιας ανταγωνιστικής θέσης στην αγορά.
Στο μαραθώνιο που διανύουμε σήμερα όλοι γνωρίζουμε ότι για να τερματίσεις χρειάζεται να έχεις αντοχή και μέθοδο.
Μάθημα τρίτο:
Ο επιταχυνόμενος ψηφιακός μετασχηματισμός
Ακόμη και αν ένας οργανισμός η εταιρεία κερδίσει πρώτος στον αγώνα, πρέπει να ενισχυθεί για τα επόμενα εμπόδια στο μέλλον.
Πάνω απ ‘όλα, οι ηγέτες των επιχειρήσεων χρειάζεται να δημιουργήσουν ένα κρυστάλλινο όραμα αλλαγής, ώστε να ευθυγραμμίσουν και να βοηθήσουν τις ομάδες που ηγούνται, στην ομαλή μετάβαση του ψηφιακού μετασχηματισμού.
Ο επιταχυνόμενος ψηφιακός μετασχηματισμός είναι μόνο το μισό της ιστορίας . Αφενός είναι ο τρόπος για να ξεπεράσουμε τα εμπόδια που μας ρίχνει η ζωή και αφετέρου πρέπει να κερδίσουμε την αδράνεια.
Πρέπει να αποδείξουμε μελλοντικά τις επιχειρήσεις μας. Ο μοναδικός τρόπος για να γίνει αυτό είναι μέσω της καινοτομίας.
Μάθημα τέταρτον:
Η οργανωτική αναδιάρθρωση
Νομίζουμε ότι περάσαμε τα χειρότερα, το πρώτο κύμα της πανδημίας μας έπληξε αλλά θα σταθεροποιηθούμε.
Στη συνέχεια, ένα άλλο κύμα ήρθε και μαζί με αυτό η ανάγκη κατασκευής εξυπνότερων κυματοθραυστών.
Για να αξιοποιήσουμε αυτά τα μαθήματα. Χρειαζόμαστε να κατανοήσουμε ότι η τεχνολογία είναι ένας δρόμος μόνο προς τα εμπρός, για την αντιμετώπιση της αβεβαιότητας.
Ο Σχεδιασμός πρέπει να γίνεται με επίκεντρο το χρήστη και η ανάλυση συμπεριφοράς των καταναλωτών είναι υψίστης σημασίας .
Η οργανωτική αναδιάρθρωση είναι αναπόφευκτη. Η υφιστάμενες δομές εταιρειών είναι ξεπερασμένες και πρέπει να ενσωματωθούν στον ψηφιακό μετασχηματισμό.
Η διοικητική επανάσταση στην αρχή του προηγούμενου αιώνα
Όλα όσα σχεδιάστηκαν πολύ πριν, πρακτικά στην αρχή του προηγούμενου αιώνα με τη διοικητική επανάσταση, σήμερα χρειάζονται επανεκτίμηση. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το διαδικτυακό περιβάλλον δεν αρκέστηκε μόνο στο χώρο της εργασίας, αλλά έγινε επίσης το κύριο μέρος για τα νοικοκυριά να αναζητήσουν ψυχαγωγία, εκμάθηση και δραστηριότητες DIY.
Περνώντας περισσότερο χρόνο στο διαδίκτυο, έφτασε και τις αγορές εξίσου σε νέα ύψη, με την αύξηση των κινητών σε δημοτικότητα έως και 45%. Ωστόσο, οι περισσότεροι πελάτες εστίασαν τις αγορές τους σε βασικά καταναλωτικά προϊόντα, καλύπτοντας βασικές ανάγκες όπως : προσωπική υγεία, υγεία φίλων και οικογένειας, τρόφιμα και φάρμακα.
Αντίδραση Καταναλωτών
Σε αντίθεση, στις άλλοτε υψηλές επιδόσεις των ενδυμάτων και υποδημάτων που μειώθηκαν κατά 51%, πιθανώς είναι ένα από τα καταναλωτικά φαινόμενα του κυματισμού που έφερε μαζί του η πανδημία COVID-19, να ξοδεύουν λιγότερο, λόγω της μείωσης των εισοδημάτων των νοικοκυριών.
Τα πρότυπα συμπεριφοράς των καταναλωτών που παρατηρήθηκαν στην Ελλάδα, δείχνουν ότι οι αγορές μόδας μειώθηκαν κατά 35,40%, ενώ τα αξεσουάρ Hobby και Sports σημείωσαν άνοδο 70,40%. Οι αναφορές δείχνουν ότι λόγω του ιού, τα ενδιαφέροντα καταναλωτών έχουν επιταχυνθεί προς τρεις μακροπρόθεσμες τάσεις, την υγεία και την ευεξία, Οι μετρήσεις δείχνουν ότι οι καταναλωτές ακολουθούν πιο υγιεινό τρόπο ζωής και πιο συνειδητό τρόπο κατανάλωσης.
Οι καταναλωτές επιλέγουν τη βιωσιμότητα και την ποιότητα σε σχέση με την ποσότητα, οι καταναλωτές εστιάζουν σε τοπικό επίπεδο παραγωγής των προϊόντων που προτιμούν. Οι τάσεις των καταναλωτών ενίσχυσε το πράσινο κίνημα για την βιωσιμότητα των προϊόντων, με στόχο την υπευθυνότητα της παραγωγικής διαδικασίας αλλά και της κατανάλωσης.
Επιπλέον, η μεγαλύτερη έκθεση προϊόντων και υπηρεσιών σε ψηφιακούς τομείς, οδήγησαν τους καταναλωτές να εκτιμήσουν τη σημασία της διαδικτυακής εμπειρίας. Οι καταναλωτές μπορούν να συγκρίνουν παράλληλα μεταξύ διαφορετικών προμηθευτών αλλά και μπορούν ψηφιακά να εκφράσουν τις προτιμήσεις και τις εμπειρίες τους.
Γι ‘αυτό το λόγο οι επιχειρήσεις πρέπει να σκεφτούν σοβαρά την κεντρικότητα του χρήστη και να εξατομικευτούν με βάση τις ανάγκες των καταναλωτών.
Η σημασία των χρηστών στον ψηφιακό μετασχηματισμό
Σήμερα, στην πρώτη γραμμή της ανάπτυξης των ψηφιακών τεχνολογιών, πρωτεύοντα ρόλο παίζει το εξειδικευμένο λογισμικό και το ανθεκτικό υλικό, πρέπει να είναι σχεδιασμένο ώστε να λειτουργεί από όλους του υπαλλήλους μιας εταιρείας.
Σε λιγότερο ψηφιακά μεταμορφωμένα επιχειρηματικά περιβάλλοντα,, οι μη προγραμματισμένες γρήγορες μετατοπίσεις στο ψηφιακό κόσμο είναι ένα σημαντικό εμπόδιο.
Είναι υψίστης σημασίας το ανθρώπινο δυναμικό των εταιρειών να ενταχθούν σε οποιαδήποτε διαδικασία Ψηφιακού Μετασχηματισμού, ώστε να ξεπεραστεί ένα σημαντικό εμπόδιο που αποδίδεται στην έλλειψη ψηφιακών δεξιοτήτων.
Όπως αναφέρεται για την Ελλάδα, το υφιστάμενο ψηφιακό χάσμα στις επιχειρήσεις αποδίδεται στην έλλειψη ψηφιακών δεξιοτήτων του γενικού πληθυσμού.
Οι διαδικασίες και οι λειτουργίες των επιχειρήσεων που εντάσσονται στον ψηφιακό μετασχηματισμό έχουν ευελιξία, επιτρέπουν την εργασία από απόσταση, ευρύνουν τους ορίζοντες των συνεργασιών τους, σταματούν την αβεβαιότητα και μπορούν να λαμβάνουν έγκαιρες αποφάσεις.
Πρέπει να ζυγίζουμε τους παράγοντες της εκάστοτε εποχής και να φροντίζουμε την ευημερία και την καινοτομία των επιχειρήσεων μας, και οι αποφάσεις μας να κοιτάνε μπροστά.
Ψηφιακός μετασχηματισμός και οργάνωση
Στην αυγή αυτής της νέας πραγματικότητας, πολλές αλλαγές φαίνεται να είναι στο δρόμο. Η κύριοι πυλώνες κάθε επιχειρηματικής λειτουργίας πρέπει να είναι η παρακολούθηση αλλαγής της συμπεριφοράς των πελατών. Αλλά και την αλλαγή του τρόπου εργασίας των εργαζομένων.
Αυτές οι αλλαγές μπορεί να υποδηλώνουν μια πλήρη αλλαγή στη δομή για επαρκή κάλυψη στις νέες απαιτήσεις. Δίνοντας τροφή για σκέψη, πως μπορείτε να εκμεταλλευθείτε τον ψηφιακό μετασχηματισμό για να αντιμετωπίσετε τα παραπάνω.
Η μετρήσεις KPI και ο επανασχεδιασμός της συμπεριφοράς των νέων πελατών αλλά και η πληροφορία σε όλα τα κανάλια της επιχείρησης σας είναι τα νέα σύνολα δεδομένων και αναφοράς που απαιτούνται για τη βελτιστοποιήση προϊόντων και υπηρεσιών.
Τα τεχνολογικά εργαλεία μπορούν να χαρτογραφήσουν ευκαιρίες που θα σας οδηγούσε σε νέους τρόπους λήψης αποφάσεων.
Ακόμα και η απομακρυσμένη εργασία θα απαιτούσε νέες διαδικασίες για ομαδικές επικοινωνίες που θα οδηγούσαν σε νέους τρόπους οργάνωσης και διαχείρισης σε γεωγραφικά διασκορπισμένες ομάδες. Αυτές είναι προκλήσεις, οι οποίες μπορούν είτε να μετατραπούν σε εμπόδια για την λειτουργία της επιχείρησης, είτε να αντιμετωπιστούν ως ευκαιρίες ανάπτυξης.
Έτσι, ο επανασχεδιασμός και η τροποποίηση της λειτουργίας μιας επιχείρησης που έχει επηρεαστεί από την πανδημία δεν είναι μόνο υψίστης σημασίας, αλλά γίνεται θέμα επιχειρηματικής επιβίωσης.
Βήματα για Επανασχεδιασμό Επιχειρήσεων στον ψηφιακό μετασχηματισμό:
1. Σταματήστε την αδράνεια
2. Αποδεχτείτε ότι ίσως χρειαστεί να συμφιλιωθείτε με την αλλαγή.
3. Προσδιορίστε τις δυνάμεις και τις αδυναμίες σας.
4. Χρησιμοποιήστε τόσο το εσωτερικό όσο και το εξωτερικό ταλέντο σας για να δημιουργήσετε νέες ευκαιρίες για την επιχείρησή σας.
5. Αναπτύξτε σαφείς χάρτες πορείας για την εκπλήρωσή των ευκαιριών.
6. Προσδιορίστε πού απαιτείται νέα δομή για να καλυφθούν αυτές οι αλλαγές. Είναι σχεδόν σίγουρο ότι οι παλιές διαδικασίες δεν μπορούν να χωρέσουν στη νέα πραγματικότητα.
7. Να είστε προσεκτικοί σχετικά με τις μελλοντικές εξελίξεις που θα μπορούσαν
να επηρεάζουν την τήρηση του χάρτη πορείας σας.
Ψηφιακός Μετασχηματισμός είναι η κύρια στροφή που έχει πάρει ο κόσμος από το 2020
Το 97% των Ελληνικών επιχειρήσεων αναφέρουν ότι ο COVID-19 επιτάχυνε αυτή τη μετατόπιση στο ψηφιακό μετασχηματισμό, επιταχύνοντας τη στρατηγική τους για ψηφιακή επικοινωνία έως 6 χρόνια μπροστά. Όμως οι επιχειρήσεις δεν είναι οι μόνες που εισέρχονται σε μια ταχεία φάση μετασχηματισμού, επίσης όλος ο κόσμος έχει αλλάξει σε κάθε είδους επιχειρηματικού τομέα.
Ο τρόπος με τον οποίο δούλευαν όλοι έχει διακοπεί. Εργαλεία και υπηρεσίες που χρησιμοποιήθηκαν στο παρελθόν έχουν αντικατασταθεί με νεότερες τεχνολογίες.Οι υπάλληλοι αναγκάστηκαν να κάνουν αμέσως αναβάθμιση των τεχνικών και ψηφιακών δεξιοτήτων τους.
Η επικοινωνία με τους πελάτες άλλαξε γρήγορα. Λοιπόν, είναι ώρα για οργανωτικές δομές για να προσαρμοστούμε στις απαιτήσεις αυτής της περίεργης εποχής.
Αλλαγή συμπεριφοράς πελατών προς τον ψηφιακό μετατοπισμένο
Καθώς η πανδημία COVID-19 πλήττει τις επιχειρήσεις με διάφορους τρόπους. Οι δύο πιο σημαντικοί παράγοντες που εξετάζουμε είναι η νέα συμπεριφορά που αναπτύχθηκε από τους τελικούς πελάτες. Η πανδημία επηρέασε τις αγοραστικές συνήθειες, τις προτιμήσεις τους σε προϊόντα και υπηρεσίες άλλαξε.
Αναφορές δείχνουν ότι υπήρξε ριζική υιοθέτηση στο ψηφιακό μετατοπισμένο, καλύπτοντας την υιοθέτηση μιας «δεκαετίας σε ημέρες », για παράδειγμα, 20 φορές περισσότεροι συμμετέχοντες σε τηλεδιάσκεψη σε 3 μήνες.
Αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου σε διάστημα 8 εβδομάδων, ισοδύναμο προηγούμενης προβολής έως 10 ετών.
Ψηφιακός μετασχηματισμός και εμπειρία πελατών
Εκτός των επιχειρήσεων, ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός περιλαμβάνει και τους ανθρώπους που επωφελούνται από το προσφερόμενο προϊόν ή υπηρεσία: τους πελάτες.
Κάθε οργανισμός η εταιρεία πρέπει να εξετάσει νέες ευκαιρίες για να εξελιχθεί ανοδικά στον ψηφιακό κόσμο, πρέπει να εκμεταλλευτεί όλα τα σημεία επαφής παντός καναλιού, για να προσεγγίσει πελάτες και να δημιουργήσει μοναδικές και απρόσκοπτες εμπειρίες ώστε να παραμείνει στην πρώτη γραμμή.
Κάθε επιχειρηματίας πρέπει να εκμεταλλευτεί την τεχνολογία για να παρέχει ευχάριστη εμπειρία του αγοραστικού κοινού του, αλλά και να εντοπίζει πιθανές ευκαιρίες.
Το 68% των Ελληνικών επιχειρήσεων μπόρεσαν να κατανοήσουν την ανάγκη του ψηφιακού μετασχηματισμού.
Δηλώνουν ότι ήταν σε ετοιμότητα και ότι διέθεταν τα κατάλληλα εργαλεία και μπορούν να διατηρήσουν ένα επίπεδο λειτουργίας στις καινούργιες προσκλήσεις.
Μελλοντική απόδειξη είναι η επιχείριση σας στον ψηφιακό μετασχηματισμό
Οι προαναφερθείσες μετατοπίσεις λόγω του COVID-19 είναι με βάση τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν τον Μάρτιο-Ιούνιο 2020. Αυτό που βρίσκεται μπροστά μας παραμένει άγνωστο και αβέβαιο, αν και ενδείξεις και υποδείξεις αναπτύσσονται μέρα με τη μέρα.
Ο ΟΟΣΑ έχει παρουσιάσει πολλές δυνατότητες που θα μπορούσαν να παίξουν στο εγγύς μέλλον, σε μια έκθεση προοπτικής, για προετοιμασία με διάφορα αναμενόμενα σενάρια. Ο ψηφιακός τρόπος επικοινωνίας θα είναι ο κύριος τρόπος μελλοντικών κοινωνικών αλληλεπιδράσεων;
Το μέλλον μας με την τεχνολογία θα είναι υπέρ της ιδιωτικής ζωής;
Πως θα επηρεάσουν την πρόσβαση στην αγορά εργασίας η τεχνολογικές δεξιότητες όλων των ηλικιών; Πως θα επηρεαστεί η καταναλωτική αγορά, θα είναι βιώσιμη η θα επισκιαστεί από την επιβίωση; Δεν υπάρχουν εύκολες απαντήσεις στις παραπάνω ερωτήσεις.
Μόνο ο χρόνος θα πει ποια θα είναι η κατεύθυνση, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να περιμένουν, αντίθετα είναι σημαντικό να επενδύουν στην καινοτομία για να αποφύγουν την καμπύλη. Μόλις η νέα κανονικότητα γίνει στάνταρ. Κάθε μελλοντοστραφής εταιρεία πρέπει να είναι εξοπλισμένη και με τα κατάλληλα εργαλεία, να παρακολουθεί τον τρόπο και την εξέλιξη των παραπάνω ερωτήσεων.
Δουλεύοντας ως ομάδα και να προσαρμόζονται στις τρέχουσες εξελίξεις, ώστε να είναι προετοιμασμένες για τις εξελίξεις που έρχονται στους προσεχείς 3 έως 12 μήνες. Αυτή η προετοιμασία απαιτεί από τις επιχειρήσεις να ενισχύσουν τις ψηφιακές δεξιότητες του εργατικού δυναμικού της, καθώς και να έχουν επίγνωση της χρησιμότητας των ροών δεδομένων και τάσεων.
Σε διαφορετική περίπτωση,η αποτυχία τους αποδείχτηκε στο για όσες επιχειρήσεις δεν ήταν προετοιμασμένες και δεν επένδυσαν στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Κατά τη διάρκεια του, οι πελάτες φάνηκαν πλήρως ενημερωμένοι και βασίστηκαν σε ψηφιακές λύσεις .
Αντιμετωπίζοντας μια νέα πραγματικότητα πολλές εταιρείες αξιοποίησαν τα ψηφιακά κανάλια , ώστε να ενισχύσουν ακόμα περισσότερο τις σχέσεις τους με τους πελάτες. Για να διασφαλίσουν την καλύτερη δυνατή θέση και να το να πετύχουν αυτό πρέπει να ενσωματωθούν στην ψηφιακή ανθεκτικότητα, σε περίπτωση που υπάρχει ένα δεύτερο κύμα ή μια διαφορετική παγκόσμιο απειλή.
Τα ήταν πάντα σε σταθερή αναπτυξιακή τροχιά. Μετά το COVID-19, η ανάγκη για δεδομένα έγινε ακόμη μεγαλύτερη. Από την ανίχνευση επαφών έως σε σωτήριες αποφάσεις ακόμη και στο χώρο εργασίας. Φέτος τα δεδομένα χρησιμοποιήθηκαν σε πραγματικό χρόνο. Τα οποία αναμένεται να είναι μια τεράστια συνεχής επένδυση από εταιρείες .
Η δυνατότητα συλλογής δεδομένων και αναλυτικών στοιχείων αλλά και η ασφάλεια των δεδομένων σε όλα τα επίπεδα, είναι ο βασικός λόγος στον οποίο βασίζονται οι μάχες για την χρήση, την διαχείριση, αλλά και την κατάχρηση των πληροφοριών.
Ψηφιακή μεταμόρφωση στην Ελλάδα
Η θέση της Ελλάδας στην ψηφιακή οικονομία και ο κοινωνικός δείκτης (DESI) για το 2020 κατατάσσεται στην 27η θέση από τις 28 της ΕΕ
Τα κράτη μέλη με τη Βουλγαρία κατατάσσονται τελευταία. Ωστόσο, το συνολικό σκορ για την Ελλάδα έχει βελτιωθεί από 35,1 το 2019 σε 37,3 το 2020.
Η Ελλάδα έχει αποδείξει για πρώτη φορά μια μεγάλη βελτίωση των ψηφιακών δεξιοτήτων, με πάνω από 50 τοις εκατό των Ελλήνων πολιτών που ισχυρίζονται ότι έχουν τουλάχιστον τις βασικές ψηφιακές δεξιότητες.
Σχετικά με τη Συνδεσιμότητα, η χώρα έχει πρόοδο πάνω από 15 τοις εκατό σε σύγκριση με το2019.
Τα σημάδια της ψηφιοποίησης υπάρχουν για την Ελλάδα. Ωστόσο, η χώρα πρέπει να επιταχύνει την ψηφιακή της ανάπτυξη, καθώς υπολείπεται του μέσου όρου της ΕΕ. Δεν υπάρχει βελτίωση από το 2017 για την Ελλάδα στη συνδεσιμότητα ευρυζωνικών δικτύων, η χώρα μας κατατάσσεται τελευταία μεταξύ των 28 μελών της ΕΕ
Η γρήγορη λήψη ευρυζωνικών συνδέσεων είναι 76%, που είναι χαμηλότερο από τον μέσο όρο της ΕΕ, λόγω των υψηλών τιμών των τηλεπικοινωνιών στην ελληνική αγορά.
Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι υπήρξε σημαντική βελτίωση στη γρήγορη σύνδεση ευρυζωνικής κάλυψης το 2019, η οποία επεκτάθηκε κατά δεκαπέντε πόντους σε σύγκριση με το 2018, φτάνοντας το 81% πέντε βαθμούς κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ.
Υπάρχει επίσης μια αύξηση 11% εκατό στις ευρυζωνικές λήψεις, από κινητό
Τα νούμερα δείχνουν ότι στη χώρα μας ανά 100 άτομα υπήρχαν μόνο 86 συνδρομές όταν οι μετρήσεις σε όλη την Ευρώπη ο μέσος όρος είναι 100 συνδρομές ανά 100 άτομα.
Εν τω μεταξύ, η κάλυψη 4G κυμαίνεται στο 96% που υπερβαίνει το μέσο όρο της ΕΕ κατά 1%. Η Ελλάδα σκοπεύει να επενδύσει σε σχέδιο ψηφιοποίησης το 2020. Με σκοπό να παρέχει μια σύγχρονη και γρήγορη σύνδεση στο Διαδίκτυο για όλους του πολίτες έως το Μάιο του 2021.
Όταν η πανδημία COVID-19 χτύπησε τον κόσμο
Η Ψηφιακή μεταμόρφωση μπόρεσε να βοηθήσει τις μεγάλες οικονομικές και κοινωνικές προκλήσεις που ο κόσμος πρέπει να αντιμετωπίσει. Οι επιχειρήσεις αναγκάστηκαν να αναγνωρίσουν ότι η εισαγωγή τεχνολογίας στα συστήματα εργασίας τους δεν απαιτεί τελειότητα. Οι οργανισμοί σε διάφορες βιομηχανίες μπόρεσαν να προσαρμοστούν σε αυτές τις αλλαγές σημαντικά και γρηγορότερα από το αναμενόμενο.
Έπρεπε να υπάρξει μια λύση που θα λειτούργησε επαρκώς και θα επέτρεπε στις επιχειρήσεις να συνεχίσουν να λειτουργούν, ενώ ταυτόχρονα έπρεπε να υπακούσουν στις τοπικές διατάξεις που κρατούσαν τους ανθρώπους στο σπίτι.
Οι επιχειρήσεις αναγκάστηκαν να δώσουν προτεραιότητα στην υιοθέτηση αυτής της τεχνολογίας.
Πριν από την πανδημία, οι περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις πίστευαν ότι η έλλειψη προτεραιότητας ήταν ο κύριος λόγος για τον οποίο δεν υιοθετήθηκαν ψηφιακοί μετασχηματισμοί και δυνατότητες. Η πανδημία Covid-19 ανάγκασε τους οργανισμούς και εταιρείες να κάνουν αυτές τις αλλαγές κορυφαία προτεραιότητα, κατάφεραν να το κάνουν με αστραπιαία ταχύτητα.
Αυτή η ώθηση να βρεθούν λύσεις οδήγησε προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό, επίσης σε πολλούς οργανισμούς η εταιρείες άρχισε να περνά ως μια διαδικασία προτεραιότητας και οργάνωσης των τεχνολογικών τους επενδύσεων.
Στον προ-covid κόσμο, οι επιχειρήσεις επένδυαν περιστασιακά στις ψηφιακές τους δυνατότητες.
Ωστόσο, η εξάρτηση από την τεχνολογία που προκαλείται από την πανδημία, ανάγκασε τους ανθρώπους να κοιτάξουν προσεκτικά τις τεχνολογικές επενδύσεις που έχουν και τον τρόπο με τον οποίο τις χρειάζονται για να λειτουργήσουν αποτελεσματικά μια ψηφιακά εστιασμένη επιχείρηση.
Οι επιχειρήσεις θα πρέπει πρώτα να εξετάσουν προσεκτικά σε ποιο λογισμικό και δυνατότητες αλληλεπικαλυπτόμενων δαπανών θα επενδύσουν. Αναζητήστε τρόπους μείωσης των επενδύσεων, διασφαλίζοντας παράλληλα την τήρηση των προτεραιοτήτων των διαφόρων τμημάτων.
Οι ψηφιακές υπηρεσίες
Οι ψηφιακές υπηρεσίες μπορούν να καλύψουν τα κενά της οργάνωσης των επιχειρήσεων, οργανώστε τις ψηφιακές υπηρεσίες σας ανάλογα με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζετε.
Προσπαθήστε να καταλάβετε ποια τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει για να καλύψει αυτά τα κενά, ώστε να λειτουργεί απρόσκοπτα στο διαδίκτυο αλλά και στο εσωτερικό εργασιακό σας περιβάλλον, δημιουργώντας αφενός μια ομαλή μετάβαση ψηφιοποιήσης και αφετέρου μια απλή εμπειρία για υπαλλήλους και πελάτες.
Ο στόχος εδώ θα πρέπει να είναι η δημιουργία βελτιωμένων υπηρεσιών σε όλη την εταιρεία η τον οργανισμό.
Το λογισμικό διασκέψεων, οι πλατφόρμες για τη φιλοξενία έργων, οι δυνατότητες παρακολούθησης των εμπειριών των πελατών και άλλες σημαντικές μορφές λογισμικού θα πρέπει να επιλέγονται για την ικανότητά τους να δημιουργούν μια ενοποιημένη εμπειρία, έτσι ώστε η εταιρεία να μπορεί να λειτουργεί με όσο το δυνατόν λιγότερη σύγχυση και όσο το δυνατόν με λιγότερες διακοπές.